Valentina Devid

Hoi! Ik ben Valentina Devid, docent geschiedenis en levenbeschouwing, en ook onderwijsadviseur. Op de scholen waar ik mee werk, merk ik dat er veel vragen zijn over het werken met leerdoelen. Hoe moet je ze formuleren? Hoe kun je ze het beste inzetten? en waarom is het überhaupt een goed idee om ze te gebruiken?

Vandaar dat ik deze cursus heb gemaakt. Aan de hand van uitlegvideo's, vragen en reflectie-opdrachten hoop ik je wat verder te helpen. Je kan twee gratis lessen bekijken. Ik hoop dat je er wat aan zult hebben!

Deze module is mede tot stand gekomen met hulp van Hannelore Hemeltjen.

Over deze cursus

  • PO - VO - MBO - HO

    Deze cursus is geschikt voor leraren van alle onderwijssectoren.

  • Evidence-informed

    In deze cursus staan we stil bij het wetenschappelijk onderzoek naar leerdoelen, en wat dit voor inzichten biedt voor de lespraktijk.

  • Verwerkingsopdrachten

    Aan de hand van opdrachten verwerk je de theorie, probeer je ideeën uit in de les en ga je in gesprek met leerlingen en collega.

Het programma

  • 1

    Welkom

  • 2

    Waarom werken met leerdoelen?

  • 3

    Het formuleren van leerdoelen

    • Les 2 het formuleren van leerdoelen

    • Les 3 het formuleren van leerdoelen

    • Opdrachten les 2 en 3 het formuleren van leerdoelen

  • 4

    Leerdoelen toepassen in de les

    • Les 4 leerdoelen toepassen in je les

    • Verwerkingsopdrachten les 4

  • 5

    Leerdoelen als onderdeel van een groter geheel

    • Les 5 leerdoelen als onderdeel van een groter geheel

    • Opdrachten les 5

    • Reflectievragen les 5

  • 6

    Leerdoelen op verschillende niveaus

    • Les 6 Leerdoelen op verschillende niveaus

    • Les 7 leerdoelen op verschillende niveaus

    • Opdrachten les 6 en 7

  • 7

    Tot slot

    • Bedankt!

    • Evaluatie